BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday 19 June 2009

The worst letting agent (Part 4)

Dan akhirnya... Alhamdulillah.

Alhamdulillah kami telah berjaya mendapat semula duit deposit ku setelah berhempas pulas hampir sebulan 13 hari. Itupun setelah menelefon hampir setiap hari, tinggalkan pesan kalau tak angkat and hantar text lagi. Memang la bangsa mereka ni tak boleh nak percaya. Putarnya lebih dari yang betul. Bila bab minta duit, memang cepat. Tapi nak bagi semula memang payah even though the money is not belongs to them.

Saya memang dah berjanji kepada diri sendiri yang cepat sangat kesian ni, untuk buat aduan kat council. Borang semua dah isi, tinggal nak submit je. The last call yang saya buat, Usha telah picked up the phone accidently. Kenapa? Sebab bila dia dengar nama saya terus dia agak tergagap-gagap nak cakap. Waktu tu pula cakap kat office, so ala-ala sopan lah gaya percakapan tu kan, lagi lah minah tu tak perasan suara. Mereka memang susah nak pick up my call. The phone number is appeared on the screen, tu la mereka tahu who is on the line. Saya cakap dengan dia, if the money would not be in my account within this week, I will do something further to get my rights. Yang best, gaya bahasa and my tone memang relax... Entah bila la saya nak mengamuk pun tak tau lah... hemm.

Before that, I managed to call 1st Choice Properties yang sebenar kat Belfast. Yang sebenar? Pelik kan... Sebenarnya si Shiraz tu guna je nama syarikat tu. Syarikat tu ada nama kan... Dia pun ada nama company lain. Saya pun tak berapa faham... Tapi tak kisah lah. Pada operator tu saya minta untuk bercakap dengan Shiraz. Minah tu kata, Shiraz not available, is there any message and regarding what. Saya pun kata yang saya cari Shiraz sebab dia tak bayar lagi deposit rumah walaupun dah sebulan 10 hari saya moved out from that property. Mungkin dengan tindakan ni, baru lah Shiraz bergegar sikit. Dia ingat kita ni orang Melayu asyik nak kena buli je ke. Kita pun ada maruah juga. Nasib dia tak kena dengan Nadia... kalau tidak cari nahas la dia. (Sorry Nadia... quote your name in here).

Shiraz bagi alasan yang Roomana sakit masuk hospital. So he was uncontactable that time. Alasan... Minah tu memang sakit, cancer... maybe brain cancer sebab selalu kena migraine. If the excuse is true, kami ok lah... kita kan baik, ada perasaan jugak. Tapi... kalu setakat alasan, habis lah derang. Semoga Allah memberikan kepada mereka apa yang sepatutnya dalam keadaan kami yang teraniaya ni. Amin.

Anyway, thanks to all my beloved friends for your support and willingness to become an Along. Susah ooo nak jadi Along. Tapi yang bagusnya, mereka yang beriya-iya nak bagi saya duit. Saya apalagi, rembat lah... Kepada yang saya tak ambil duit mereka tu, bukan tak sudi tapi next time la pulak... hihihi....

0 comments: