BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday 2 August 2009

Uxbride towards Newcastle via M1

Dah lama juga saya tak mencoret apa-apa di sini. Sibuk tau... sibuk berjalan... hehehe. Kali ini saya berkesempatan berjalan-jalan dengan Mak dan Mimi. Malam pertama di Newcastle-upon-Tyne, menghirup udara segar Scotland selama 3 malam dan malam terakhir di Manchester. Seperti biasa cik abeku mesti nak memulakan perjalanan di dinihari. Selepas solat subuh, kami keluar rumah jam 4.30 pagi menuju ke meet point biasa (rumah Kak Alipah). Sampai je, si Jap tengah sibuk memunggah barang Kak Alip dan Kak Mai ke dalam keta. Lebih kurang halal, kami bertolak dengan semangat berkobar-kobar untuk ke destinasi pertama kami iaitu Newcastle-upon-Tyne.

Persinggahan pertama kami untuk breakfast di services sebelum sampai Sheffield.

Sempat juga saya snap gambar NPP. Lupa pulak saya kat area mana. Tepi highway je... Memang besar.

Kami sampai Newcastle-upon-Tyne dalam jam 10 pagi. Bandarnya agak gothic, smart dan ada gaya. Bangunan banyak yang lama. Tempat pertama dituju adalah toilet dan information center (i). Bak kata Kak Mai, "Saya nak cari souvenier je. Yang lain saya ikut je."

Menuju ke i . Tapi tutup sebab Ahad...ehmm.

View menarik dari antara bridge yang banyak di Newcastle-upon-Tyne



Antara bridge menarik di Newcastle-upon-Tyne

Kami di The Quay

Waktu lunch, kami mengacau Kak Hasni yang sama kerja dengan saya di Nuklear Malaysia. Seronok sungguh makan kari ikan,ayam goreng biasa, ayam goreng berempah dan sambal belacan. Kagum Mak sebab dapat makan samba belacan di UK.

Sempat dinner di rumah cousin cik abeku. Yang pegang baby tu is his wife.

Comelnya baby ni, Mahmud Ziya

0 comments: