BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday 18 March 2009

The worst letting agent (Part 2)

Wah, nampaknya si Shiraz laki bini dah buat cerita Tamil. Best jugak jalan ceritanya. Part 1 dah settle last week. Part 2 baru nak mula la ni. Ending tak tau lagi, kira still under production.

Petang tadi saya text dia tanya any news. This is when the Part 2 begin.

"You are lucky Lina because the future tenant for your house (Albert Rd) was not qualified eventhough he put down the deposit. His parents are not working." Tu dia, baik punya ayat.

"So what, I have no problem with that. As I told you earlier that I will move out end April."

"There's another problem. Somehow your Landlord knows that you want to move out from 92 Albert Rd."

Eh mamat ni. Memang la sepatutnya Landlord tau. Tapi masalahnya, kami pun tak tau sapa Landlord. Dalam Tenancy Agreement memang nama Shiraz on behalf of Landlord. Address pun guna address 1st Choice Properties.

Saya pun mula la nak tergelak. Rupanya sekarang ni dia nak buat silap mata la konon, tukarkan kami dengan tenant baru. Dari situ, mereka dapatlah duit lebih dari tenant baru (admin fees 450 pound dengan deposit). Untuk cover keadaan, dia gunalah ayat yang pertama tu.

Kemudian, saya tanya pasal prospect tenant yang dia dah bawa ke Padcroft Rd (future home). Bukan apa, punyalah berlagaknya dia bagitau yang dia bawa orang tu 10.30 malam tadi. Orang tu pula berminat cuma akan bagi jawapan hari ini selepas tengok distance antara rumah tu dengan tempat kerja dia. Rupanya member tu belum bagi jawapan lagi. Itu yang dia gabra sekarang. Landlord rumah Padcroft Rd tu dah bising sebab sebelum tu mereka dah janji yang kami akan masuk.

Sekarang ni tinggal saya belum tanya pasal 250 pound yang saya bayar hari tu. Rasanya yang saya akan buat adalah tambah lagi 650 pound untuk sewa bulan depan. Kalau mereka bising, memang ada lah yang nak kena.

2 comments:

justice through law said...

kak ina.dont ever deal again with pakistani or indian in england.I have much exprience with them esp pakistani.

Anonymous said...

agen aku india jgk..landlord singh...walaupun rumah kami ni tak berapa elok...asyik bocor manjang smpai org bawah komplen....tp depa entertain kami baik...anything about rumah mmg they take action..klu kami komplen bocor ke, or ader problem dgn billing..depa turn up very fast.., aku rasa nasib2 la ina..ko dpt yg hampeh cam ni..putar belit..anyway ko kene sabar byk2..coz klu agen mat salih ni lain lak citer die..complicated yg amat...