BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday 6 May 2009

Pekerjaan pertamaku di UK

Seronoknya bila baca tajuk tu... tapi memang seronok pun kerjanya. Dalam masa sebulan setengah ni, saya menjadi invigilator dan buat script checking for undergraduate and master student di Brunel ni. So, semalam lah hari pertamanya bekerja sebagai invigilator. Pukul 5 dah report duty dengan organizer exam untuk exam jam 5.30 pm. Saya pelik juga kenapa exam diaorang ni petang. Rupanya exam petang ni untuk mereka yang ada special need. Macam saya, kena jaga seorang student yang perlu buat strecthing in every 15 minutes. Dia diberi tambahan masa 25% dari actual duration time. Makanya, exam yang sepatutnya habis jam 7.30 pm (2 hrs) akan berakhir jam 8.00 pm la. Berdebar gak saya dengar sebab kena balik malam. Sian pulak kat cik abangku menjaga si cilik si cilik yang tersangat baik tu.

Tunggu punya tunggu, akhirnya student tu (rasanya nama dia Philip Praseeden) tak show up pun. Apa da.. kita punya la semangatnya nak menjaga dia, dia pulak tak datang. Si Lesley (organizer) minta la saya tunggu till 6.30 pm. So, saya lepak bodoh lah sambil makan epal dan minum kopi. Eh.. tak lepak bodoh tau, baca jurnal lagi.. hihihi.

Lebih kurang jam 6.35 pm, Lesley datang. Dia minta maaf sebab student tu tak datang. Saya tak kisah pun sebabnya saya still dibayar untuk membuat kerja menunggu sambil suka hati nak buat apa2 kerja. Yang paling best bila dapat daily time sheet. Lesley letak saya jaga exam dua jam. So, dapatlah saya rezeki untuk minggu ini sebanyak £26 (£13 per hr). Alhamdulillah syukur...

2 comments:

ida said...

WAH BAGUS2...FREE2 JER DAPAT DUIT YA..itu la nama nyer REZEKI..

Ina & Beib said...

alhamdulillah...saje jer nk cari pengalaman
sonang jer rupanya..
hari ni ada 3 jam lg jaga exam